mandag den 22. marts 2010

Susi´s Gulerodboller..

Idag fik jeg lyst til at bage boller og fandt min gamle opskrift frem på gulerodsboller.
Imens jeg gik og bagte boller hørte jeg min nye cd med Rasmus Nøhr den er bare så god.
Især " Fra kæreste til grin" og " Sød musik".
Man kommer nemt i tanker om alle de gange man i sin ungdom havde kærestesorger, det gjorde faktisk rigtig ondt.
Men så er det jo godt, at  man idag er lykkelig gift...
Jeg skriver lige opskriften på bollerne, hvis i skulle blive fristet.

SUSI´S GULERODSBOLLER...

Kanon til madpakken eller skovturen
Nu hvor vi går sommeren i møde...

50 GRAM GÆR
2 DL. LUNKENT VAND
1 TSK. SALT
2 TSK SUKKER
1 DL VINDRUEKERNE OLIE
2 ÆG
1 DL GRÆSKARKERNER
1 REVET GULEROD
CA. 600 GR HVEDEMEL


GÆREN OPLØSES I DET LUNKNE VAND,
SALT, SUKKER, ÆG, GRÆSKARKERNER OG
OLIE TILSÆTTES.
MELEN TILSÆTTES LIDT AF GANGEN.
DEJEN SKAL VÆRE KLISTRET.
HÆVER I 30 MIN.
BRUG 2 SPSK TIL AT SÆTTE EN BOLLE PÅ EN PLADE BEKLÆDT MED BAGEPAPIR.
HÆVER IGEN I 30 MIN.
PENSEL MED VAND OG DRYS MED MEL.
BAGES VED VARMLUFT 200 GRADER MIDT I OVNEN 15-20 MIN.


                                                                       VELBEKOMMEN...


4 kommentarer:

  1. nam nam,de så kempe gode ut.
    fra sylvia

    SvarSlet
  2. Hei hei :) Så fin blogg du har :)
    Takk for titten.
    Hilsen Elin

    SvarSlet
  3. Hei på deg;)))
    For en deilig blogg du har ;))
    JA ser at du er en maileg elsker og også en Greengate elsker;))
    jeg legger deg til på bloggen min,for DEG vil jeg følge videre;))
    GOD KLEM FRA MEG
    sees snart igjen ;)))

    SvarSlet
  4. Hej Susi - de der boller SKAL jeg prøve, der ser superlækre ud!
    Tasken har jeg købt på Cath Kidstons egen webshop www.cathkidston.co.uk - nederst på forsiden står fragtbetingelserne, man betaler ikke fragt per kilo, men deriomod per peløb man har handlet for - jeg har f.eks betalt 80 DKK i fragt for nogle tekopper, tasker, viskestykker m.m., så det kan anbefales at købe direkte fra hende. (Pundet er jo ganske billigt nu..) Du kan ellers tro, jeg får mange positive kommentarer på Danske Indretningsblogs om din blog:-) Den er yderst populær i hele Norden, og jeg må anbefale folk at sende dig en mail selv, eller stille spørgsmålene de har til dig under dine indlæg - det kunne være du skulle til at starte din helt egen indretningsbrevkasse;-)?

    KNUS Pia

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.