lørdag den 24. april 2010

Super effektiv pletfjerner...

Pizza er lækkert, men ikke på Gulvet...
Min yngste Dreng Christoffer, fik bare helt vildt lyst til pizza Torsdag eftermiddag.
Han satte den i ovnen, som den skulle.
Da den var klar, lagde han den på en stor tallerken, men den gled fra ham og landede på gulvet med toppen nedad, træls når man lige har glædet sig...
Vi skyndte os, at vaske gulvet af med varmt vand og sulfo, men pletten var der stadig.
Og den var! på ingen måde usynlig....
Så skurede vi gulvet med trærens, heller ikke det hjalp, selv om vi gjorde det hele 3 gange.
Dagen før, havde jeg købt denne Rodalon på spray, da jeg havde nogle pletter på en sofa, jeg skulle se om jeg kunne få af.
Havde aldrig prøvet den før.
Den klarede alle pletterne på sofaen, så jeg tænkte ved mig selv idag, at der jo ikke kunne ske noget ved at prøve på fedtpletten.
Jeg sprayet ud over hele pletten og lod det virke i 10 min.
Så skurede jeg med en stiv neglebørste og vupti, pletten forsvandt.
Det vil jeg kalde et vidundermiddel.
Så fra nu af, har den en fast plads i mit skab...
Hurra... for Rodalon.



6 kommentarer:

  1. Århhh, jeg har også nogle pletter på min hvide sofa - gad vide om jeg skulle prøve lidt Rodalon på dem..
    :)

    SvarSlet
  2. Tack för tipset, ska se om Rodalon finns i Sverige, annars får min danske arbetskamrat i uppgift att köpa med sig en flaska hem.
    Synd om sonen som var sugen på pizza.
    Ha det gott
    Agneta

    SvarSlet
  3. Hej Susi..
    Den skal jeg prøve.Med mange børn i huset, kommer der jo nogen gange pletter,der kan være lidt svære!!
    Iøvrigt fin stof og voksdug du har købt dig.Har selv flere voksduge fra stof og stil og de er fine til prisen! Go´ Søndag fra Louise:-)

    SvarSlet
  4. Tak for tipset, har vi ikke alle nogle genstridige pletter fra tid til anden?

    Knus Helle

    SvarSlet
  5. Hej Susi...:-)

    Med 7 hunde i huset er Rodalon uundværligt..lol

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Susi
    Tak for det super tip. Jeg har nogle pletter på mit tæppe under bordet som jeg gerne vil af med.
    Hvor er det noget flot voksdug du har købt i stof og stil. Vild med de puder fra Greengate.:) Tror jeg må i stof og stil på torsdag.:)
    Du må ha' en rigtig skøn uge.
    Knus Gitte

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.