onsdag den 22. december 2010

Julekonfekt.

Så nåede vi alligevel at få lavet julekonfekten.
Var ellers ved at droppe den i år, syntes tiden var ved at rende fra os.
Men syntes alligevel det ville være lidt bart, hvis vi skulle holde jul uden.
Og det er jo ikke sådan i min familie, at de lige frem beder om, at få lov til at lave den, nej!! de syntes nærmest det er en straf...
Så mor her gik igang fra morgenstunden.
Og vupti!! var konfekten i hus, det vil sige det tog noget tid,
når man som jeg, altid skal gøre det hele så skide perfekt...
Hvad med jer derude, har i fået styr på konfekten?


Formene jeg har brugt, er bare forme til issterninger fra Ikea til 10 kr.
Fyldet er Amarena kirsebær, marcipan og nougat.


 

11 kommentarer:

  1. Wauw Susi....Det ser jo bedre ud end meget af det man kan gå ud og købe. Vi har aldrig rigtig været så vilde med det der marcipan-halløj, så konfekten er nok noget af det der er passé her i huset :-( Ærgeligt, for det er jo super hyggeligt at være sammen om noget på den måde. Men så bages og hygges der i stedet.... I STOR STIL. Rigtig god jul herfra.
    Mvh Tina.

    SvarSlet
  2. Jeps Emilie og jeg lavede konfekt igår. Vores er bare mere free style :-)

    SvarSlet
  3. mums det ser lækkert ud og flot lige til at spise :)
    God Jul

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare lækkert ud, gad godt lige smage ;-).

    Jeg har heller ikke lavet konfekt endnu, og måske bliver det heller ikke i år. Min familie tilbyder sig heller ikke - snøft. Men så må de måske undværre i år, nu ser vi hvor meget jeg når i morgen hvor jeg har fri.

    Rigtig god jul

    Marlene

    SvarSlet
  5. MUMS det ser godt ud.Her er der heller ikke lavet noget konfekt.Tiden har desværre ikke været til det.Men pyt så er der så mange andre gode sager :-)Kram herfra

    SvarSlet
  6. Se, det er guf! For øjet, og for ganen...

    SvarSlet
  7. Sikke flot du har lavet det. Vi laver ofte konfekt til jul, men har desværre ikke nået det i år. Knus herfra

    SvarSlet
  8. Uhmmm... Det ser da lækkert ud Susi og selvfølgelig skal man have hjemmelavet konfekt til jul og det er du da en haj til;0)
    Knuser

    SvarSlet
  9. det ser bare så lækkert og 'professionelt' ud ! :)
    selv har jeg lavet julebag de sidste 2 dage :)

    Mange Gode Julehilsner fra Cecilie

    SvarSlet
  10. Mærkeligt med den der familie der ikke er til at drive til at lave konfekt. Jeg skal også "svinge pisken", men når vi så er igang går det godt. Og der er absolut ikke nogen der behøver svinge noget som helst når det skal spises (eller der smugspises!)
    Flot er dit konfekt, og ideen med almindelige isterninge forme er genial og konfekten er blevet meget flot....

    SvarSlet
  11. ser lækkert ud...
    God jul til dig og dine ;0)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.