mandag den 16. juli 2012

Hjemmelavet Is

Det fik jeg lavet igår og den smager himmelsk.

Da vi var på Sjælland var vi jo lige en smut forbi Irma og her tog jeg nogen fine kort med lækre og nemme opskrifter på hjemmelavet is med kondenseret mælk.

I kan se mere på Nestles hjemmeside Her

Den var så nem at gå til, tror det tog 10 minutter så var isen sat på  frys.

Opskriften var med Smarties men dem erstattede jeg med mørk Marabou chokolade, det var ikke så ringe endda:-))

Man kan jo tilsætte lækre sommerbær, nødder eller chokolade eller hvad man kan lide i sin is.

Hvis du tilsætter frugt, kan du se på deres hjemmeside, hvordan du tilbereder dem.

Du skal bruge:

½ Liter piskefløde
Korn fra en vaniljestang
400 gr kondenseret mælk ( en dåse)
200 gr Smarties eller 150 gr mørk chokolade.

Sådan gør du:

Hæld den kondenseret mælk i en skål sammen med vaniljekornene.
Pisk godt igennem, så vaniljen fordeler sig.
Pisk fløden stiv og vend den i den kondenseret mælk, indtil du får en jævn masse.
150g gram Smarties deles i halve og vendes forsigtigt i den piskede masse.
De sidste 50 gram gemmes til pynt.

Smartiesen kan erstattes med 100 gram hakket mørk eller lys chokolade, her gemmes også de sidste 50 gram til pynt.

Jeg pyntede isen med jordbær, det smagte dejligt, men man kan jo pynte med lige den frugt man kan lide.

Jeg brugte den silikone form, som jeg købte hos Notredame.dk sidste sommer, det var den bare perfekt til.

Næste gang vil jeg prøve at lave isen i de små silikone forme fra Netto, det kunne være lidt sødt...

Ungerne elskede den, så det er ikke sidste gang vi laver den...

Se lige opskriften på den lækre ostekage, den skal helt sikkert også prøves...














6 kommentarer:

  1. Mums det ser lækkert ud Susi, det får godt nok mundvandet til at løbe,Hvor er den rigtig sød den form du har lavet den i

    Ha en dejlig aften

    Knus Sisse

    SvarSlet
  2. uhm .... det lyder nemt.
    Må afprøves ;0)
    takker

    SvarSlet
  3. Mm, så godt det ser ut! :)

    SvarSlet
  4. Det ser godt nok lækkert ud!

    Hilsen Maria, ny fast læser.

    SvarSlet
  5. Uhm den lyder odt også er den ikke med æg, perfekt har en med æggeallergi her.
    Jeg havde også sådan en roseform, men fik ikke videre kønne resultater, når jeg lavede noget i den :( nå det må laves i noget andet :)
    God aften jeanett

    SvarSlet
  6. Lækkert lækkert, skal prøves :)

    Knus Helle

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.