lørdag den 23. april 2016

Nye urtepotter til små penge...

Fandt disse 2 urtepotter til 5 kr stykket på loppen den ene dag og har været lidt kreativ med Kalk maling fra www.schjerning.dk  købt i Xl- Byg.

Først gav jeg dem en gang med farven "Vanille" og bagefter med farven " Støvet grøn" malede med let hånd og lidt sjusket ;-)

Så hældte jeg lidt af den hvide farve og blandede lidt grønt i, så den blev mere mint grøn.

Derefter malede jeg igen også med let hånd og hist og her.

Da det var tørst sleb jeg potterne, så de fik et lidt slidt look.

Imens potterne tørrede klippede jeg servietten ud, som jeg satte på potterne med decoupage mat lak fra www.panduro.dk ( husk i kun skal bruge det yderste lag af servietten).

Da servietten var næsten tør, duppede jeg den fint glat med fingeren og da den så var helt tør, fik hele potten to gange lak udenpå....

Farven passer så smukt til "Abelone" serien fra Greengate og er så sød med de små "Abelone" skåle som underfad...

Håber i kan bruge ideen piger og tak fordi i kiggede forbi :-))










Sådan så potterne ud inden jeg gik igang ...
Her kan i se det jeg har brugt til at trylle med :-)



9 kommentarer:

  1. Nice, happy weekend with love Janice

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks dear Janice .
      Also wish you a nice weekend .

      Love from Susi

      Slet
  2. Du er simpelthen så dygtig til det med servietter. Har endnu denne teknik til gode Susi. Men jeg må altså prøve det. Det ligner en million når du har haft det i hænderne.
    Vildt smukt....

    Rigtig skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Charlotte, det kan du sagtens finde ud af med dine kreative hænder.

      Ønsker dig og dine en skøn dag .

      Knus Susi

      Slet
  3. Årh de er fine :)
    Hvordan får du servietten til at ligge helt pænt ude i kanterne ? Syntes jeg har svært ved at få en pæn kant som ikke ses?
    Mvh Didde

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Didde

      Når man bruger kalk malingen, kan man næsten ikke se kanten, så ligner det man har malet blomsten på . Knus Susi

      Slet
  4. Hej, hold da op du er dygtig og en genial ide - tak for det. Må vist øve mig godt inden jeg når dit niveau
    God søndag

    SvarSlet
  5. Genial ide - nu skal jeg på jagt efter gamle potter :-)

    SvarSlet
  6. Tusind tak :) så må jeg prøve det ..
    God aften .
    Knus

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.